Dari hati, sampai ke hati. :)

Photobucket

Malu brtanya sEsAt jalaN.....

Loading...

ukhwahfiLlah..^_^

Sunday, January 15, 2012

.::Rapuh::.



Detik waktu terus berjalan
Berhias gelap dan terang
Suka dan duka
Tangis dan tawa
Tergores bagai lukisan

Seribu mimpi berjuta sepi
Hadir bagai teman sejati
Di antara lelahnya jiwa
Dalam resah dan air mata
Ku persembahkan kepadaMu
Yang terindah dalam hidupku

Meski ku rapuh dalam langkah
Kadang tak setia kepadaMu
Namun cinta dalam jiwa
Hanyalah padaMu


Maafkanlah bila hati
Tak sempurna mencintaiMu
Dalam dada ku harap hanya
DiriMu yang bertakhta


Detik waktu terus berlalu
Semua berakhir padaMu
bicara elya : rapuhnya imanku dalam mencintaiMu..rapuhnya semangatku dalam menempuh ranjau hidup..rapuhnya hati ku kerana lalai dalam keasyikan dunia..Ya Rabb!kuatkanlah kaki kami dalam melangkah..suburkanlah iman dalam jiwa kami Ya Ilahi!jangan jadikan cinta dunia melebihi cinta kami terhadapMu..amin.........

2 coretan hati:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Rapuhnya iman kita disebabkan fitnah (ujian) dan mehnah menghadapi diverspesifikasi atau rencamnya dunia. Walau apa yang berlaku, kita yang menanggung dosa2 tersebut andainya tergelincir dipersimpangan dan tidak menyalahi sesiapa termasuk keturunan. Surah Al`Araaf:173 وْ تَقُولُوا إِنَّمَا أَشْرَ‌كَ آبَاؤُنَا مِن قَبْلُ وَكُنَّا ذُرِّ‌يَّةً مِّن بَعْدِهِمْ ۖ أَفَتُهْلِكُنَا بِمَا فَعَلَ الْمُبْطِلُونَ Atau supaya kamu tidak mengatakan:" Sesungguhnya ibu bapa kamilah yang melakukan syirik dahulu sedang kami ialah keturunan (mereka) yang datang kemudian daripada mereka. Oleh itu, patutkah Engkau (wahai Tuhan kami) hendak membinasakan kami disebabkan perbuatan orang-orang yang sesat itu?"

Ya, Allah! Engkau tegihkanlah hati ini ditengah selepas runtuhnya Daulah Islamiyyah dan berlakunya penghinaan dan kesyirikan terhadap Islam sebagaimana berlakuya sahabat2 AlKahfi yang berdoa kepadaMu. Surah AlKahfi:14 وَرَ‌بَطْنَا عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ إِذْ قَامُوا فَقَالُوا رَ‌بُّنَا رَ‌بُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ لَن نَّدْعُوَ مِن دُونِهِ إِلَـٰهًا ۖ لَّقَدْ قُلْنَا إِذًا شَطَطًا Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka bangun (menegaskan tauhid) lalu berkata: "Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran.
Wallahualam

penGemiS rEDHA Ilahi....~ said...

Amin Ya Rabb.. :)