Dari hati, sampai ke hati. :)

Photobucket

Malu brtanya sEsAt jalaN.....

Loading...

ukhwahfiLlah..^_^

Thursday, March 24, 2011

bulu mata kiri atau kanan?

Assalamualaikum..


pernah dengar orang kata :
jatuh bulu mata kanan-ada yang merindui
kalau bulu mata kiri yang jatuh plak,ada 2 versi..ada yang kata ada orang x suka atau kita yang rindu orang..

erm,dahsyat ni..bulu mata jatuh pun ada makna..waLlahua'alam tentang kesahihannya..tapi bukankah indah kalau yang berlaku itu dijadikan sebagai tazkirah..umpamanya.....

jatuh bulu mata kanan

*biasanya orang kata,bila bulu mata yang lentik sebelah kanan ada oarang rindu..tapi cuba ibaratkan bila bulu mata tu jatuh kita anggap yang Allah rindu nak dengar doa kita..rindu nak dengar alunan Quran dari hambaNya yang hina..rindu agar kita membalas balik rindu Tuhan kerana pasti,jika kita rindu padaNya,rindu kita akan berbalas..

bulu mata kiri macam mana?

*andai kata orang benci,umpamakan sebagai syaitan itu benci kalau kita sentiasa bertafakkur mengingat Tuhan..syaitan banci melihat ibadah semakin bertambah baik..dan mestilah x suka bila umat Islam ni menuntut ilmu bukan?

*memang,sebenarnya kita sentiasa dalam kerinduan..fitrah insan untuk berTuhan..tersirat dalam tersurat akan segala ciptaan..


jadi lepas2 ni,kalau boleh bila bulu mata jatuh,janganlah percaya sangat apa yang diwariskan..bukan apa..syaitan itu licik..nanti mengingatkan hati pada 'dia' yang terlarang..jadikan jatuhnya pinjaman Allah itu sebagai satu tanda untuk melihat sejauh mana hubungan kita dengan Dia..insyaAllah,terasa kesannya..barakaLlahulakum!!




bicara elya : setiap daun yang gugur ke tanah berada dalam pengetahuanNya......~

5 coretan hati:

||aLeaSaRa|| said...

nice entri sis!!!asal ada je bulu mata jatuh..dikatakan ada org rindu pulak kan?bagus dikaitkan dgn rasa cinta pada Allah pada setiap yg berlaku.

Nur athirah said...

btol jugak la kak :)
nice post la akk

penGemiS rEDHA Ilahi....~ said...

ila aleasara,syukran sis..satu pandangan shj..bila setiap prkara ditujukn pdNya,sume jd indah.. :)

ila athirah..syukran..mge kite sme2blh amal.. :)

Riyadh said...

Subhanallah

pantherLILY said...

thanks for a very nice entry :)it suddenly remind me of how far am i right now from Him.thankyou.alhamdulillah :)