Dari hati, sampai ke hati. :)

Photobucket

Malu brtanya sEsAt jalaN.....

Loading...

ukhwahfiLlah..^_^

Sunday, February 3, 2013

ujian..

BismiLlahirRahmanirRahim..
Assalamualaikum wa salam mahabbah.. :)

"apakah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum datang kepadamu (ujian)sebagaimana halnya orang-orang yang terdahulu sebelum kamu?" Al-baqarah:214

ujian.

a simple word which has big meanings..
yeah,BIG meanings..

bukankah besar maknanya,
cinta Allah,
kasih Allah,
sayang Allah..

itulah ujian..

cikgu2 sekolah mesti ada bercerita..murid yang biasanya lebih menghargai jasa guru dan menghormati mereka,biasanya punya kisah..dirotan,dimarahi berkali-kali(dengan tujuan mendidik),etc..dan akhirnya,meraka inilah yang berkata,

'terima kasih cikgu..kalau cikgu tak buat saya macam dulu,entah macam manalah saya sekarang..'

 
ya..mereka yang pernah merasai erti gagal punya rasa nikmat manis berjaya..kehidupan juga punya pasang surutnya..bukankah ujian itulah yang mengajar erti tabah..yang membesarkan jiwa kita..dan yang mengenalkan kita dengan erti sabar..lagipun bukan sabar namanya andai ada batasan.. :)

doa..itu senjata kita tatkala ada ranjau tidak diundang hadir dalam jalan kehidupan..a sweet moment between you and Him..subhanaLlah..dengan doa,bukan gunung yang kita daki itu menjadi semakin kecil..namun dengan doa itu,moga2 Allah mudahkan langkah kita untuk mendaki..get it?

have faith..innaLlahama'anaa..innaLlahama'assobirin..ujian,itu tanda sayang Dia..cuba rasakan dengan mata hati..akan dikau rasa indahnya aturan Ilahi..hingga akhirnya,dikau akan jatuh cinta padaNya berkali-kali.. ;)

bicara elya : buka dan bacalah dengan kalam cintaNya..yang sentiasa berjaya menenangkan..tatkala hati kegusaran..sungguh,Dialah arRahman..AllahuRabbi.. :)

0 coretan hati: