Dari hati, sampai ke hati. :)

Photobucket

Malu brtanya sEsAt jalaN.....

Loading...

ukhwahfiLlah..^_^

Wednesday, August 14, 2013

berjuang, ertinya terkorban..

Assalamualaikum wa salam mahabbah..

dunia.

entah.
tak faham.

akhir zaman..

semalam,melihat video seorang suami memukul isteri di hadapan anak-anak di malaysia..hari ni naik banyak post tentang keadaan kritikal di mesir..

jiwa mana yang tak meronta,
batin mana yang tak menjerit?
AllahuAllah..

sedang ada saudara yang mempertahankan tauhid dan Islam, pemuda-pemudi kita terus dikuasai nafsu..mungkin mereka silap..ya..dan jangan lupa,kita yang mengatakan mereka silap juga silap..

selalu menyalahkan orang..tapi tak pernah berusaha membetulkan apa yang salah..maka yang salah akan terus salah tanpa ada yang sudi menunjukkan jalan betul..nastaghfiruLlah..

pukul isteri,
rogol anak,
lari rumah,
pukul emak,
dll...........

sekarang semuanya bukan lagi satu cerekarama,semuanya drama realiti yang nyata..melihat keadaan Mesir dan negara sekelilingnya,ramai yang cemburu..termasuk diri sendiri..cemburu untuk mengikut jejak langkah sebagai syahid syahidah..perasaan itu,hanya Tuhan Yang Tahu..

tapi ketahuilah duhai pemuda pemudi dirindukan syurga,kita juga sedang diuji..


Allah tempatkan kita di satu-satu tempat bukan sia-sia..perancangannya selalu penuh cinta..mungkin kita tak mampu menghadapi apa yang sedang saudara di sana hadapi..Ilahi lebih mengetahui kemampuan hambaNya..lantas Allah campakkan kita dalam keluarga sekarang untuk mengislahkan mereka,dalam masyarakat sekarang untuk memperbaiki apa yang mampu,dalam keadaan sekarang supaya terus sabar dan istiqamah menyebar risalah Islami..

AllahuRabbi..

Berjuang, ertinya terkorban

perjuangan mereka dibayar dengan nyawa..dan perjuangan kita,perlu korbankan hanya secebis tenaga,sekelumit daya,sedikit rasa, duit dan masa..

mungkin kita bukan di saf hadapan mengangkat senjata,sekurang-kurangnya tetapkanlah hati dan kaki dalam mujahadah ni walaupun dalam benteng terakhir..AllahuAkbar!

_______
Sila-sila like page ni untuk cakna dengan saudara-saudara kita di Mesir..
Tembak doa..
Islah diri. Islah umat.

bicara elya : terlalu kecil pengorbanan,terasa hina..namun berkorbanlah,moga dihitung disisi Dia..insyaAllah..

0 coretan hati: