Dari hati, sampai ke hati. :)

Photobucket

Malu brtanya sEsAt jalaN.....

Loading...

ukhwahfiLlah..^_^

Saturday, December 17, 2011

.::muslimah itu::.


"Perempuan yang suci adalah perempuan yang di jaga oleh ALLAH, tidak sedikit pun Allah membenarkan mana-mana lelaki menyentuh dirinya walaupun hatinya...Tetapi andai kita bergelumang dengan cinta lelaki, di mana Allah untuk menjaga kita?
Allah seperti melepaskan kita kepada seorang manusia yang lebih banyak mengecewakan kita" "Jika ALLAH datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki, bermakna Allah mahu ambil kita kembali untuk dijaga-Nya..Mengapa masih ragu-ragu?"
"Kekuatan usah di tunggu tapi harus dicari"
Hargailah di atas kesempatan yang Allah berikan... "Sebesar-besar dosa adalah dosa yang di lakukan ketika rasa berdosa melakukannya"
-Imam Ghazali-
bicara elya : jangan biarkan fitrah menjadi fitnah..

2 coretan hati:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Hidup berpasangan mmg fitrah setiap yang dinamakan makhluk bernyawa. Begitu juga manusia, Allah SWT menyuruh kita mencari pasangan yang sesuai asalkan kedua2nya dapat menegakkan hukum Allah SWT. Surah AlBaqarah:230 أَن يَتَرَاجَعَا إِن ظَنَّا أَن يُقِيمَا حُدُودَ اللَّـهِ ۗSekiranya mereka berdua (psgn lelaki dan perempuan) ingin berkahwin, sesungguhnya `berat sangka` Kami asalkan kedua2nya dapat menegakkan hukum Allah`.
Wallahualam.

penGemiS rEDHA Ilahi....~ said...

waalaikummussalam..betul,cuma jangan biarkan fitrah menjadi fitnah sekiranya masih bukan masanya untuk kita bercinta..melainkan benar-benar sudah bersedia mendirikan masjid rumah tangga..
sama2 jaga hati,jaga iman.. :)