Dari hati, sampai ke hati. :)

Photobucket

Malu brtanya sEsAt jalaN.....

Loading...

ukhwahfiLlah..^_^

Thursday, December 16, 2010

mood cuti vs mood bukak sekolah..

Assalamualaikum warahmatuLlah.. Salam ukhwahfiLlah bil mahabbah..
bersihkan hati,,bisikkan kepada nurani,cinta kita yang tertinggi hanya pada Jihad,Rasul dan Ilahi..
insyaAllah..

tik tok...tik tok..tik tik tik tik tik.....................

masa oh masa..cepat sungguh berlari..atau lebih tepat,cepat sungguh masa terbang..dah sebulan setengah cuti sekolah..ayuh kita muhasabah kejap..

sebelum cuti :

banyaknyerr perancangan..habiskan study silibus lepas..ta'aruf dengan bab baru..habiskan tu..siapkan ni..belajar tu..baca ni..kurangkan makan,tido,tgk tv,ect...

semasa cuti :

kejap2..cerita best ni...erm..kekg sikit..nak online dulu..haih..apa sebenarnya nak buat ni?
hurmmmm..

selepas cuti :

AllahuAkbar..menyesalnya tak selesaikan apa yang patut..dah bukak sekolah..masa cuti,banyak masa..banyak jugak yang dibazirkan..AstarfiruLlah..ampunilah kelalaian hambuMu ini..

acapkali hal macam ni terjadi bukan?acapkali itu bermaksud kita tak ambil langsung ibrah dari kesilapan yang lepas2..terus menerus menyalahkan masa yang cepat berlalu walhal kita yang tidak bijak berkawan dengan masa..(terkena atas batang hidung sendiri..)

sahabat2,kita muhasabah sama2 yer..semoga cuti yang berbaki ni kita manfaatkan sebaiknya..jangan sampai nasi menjadi bubur..


renungkan hadis ni..

"aku takut apa yang menakutkan bakal berlaku kepada umatku,besar perut(kuat makan), banyak tidur, malas dan lemah keyakinan.."
Hadith riwayat al Daruqutni dan al-Dailami

adakah kita tergolong dalam umat baginda yang melakukan perkara yang menakutkan junjungan kita sendiri?(syukran jiddan emi yang mesejkan hadis ni..menyedarkan hati tatkala mulai lemas dalam garisan fana'..syukran!)..jangan sekadar muhasabah tapi tidak berubah..ayuh kita atur langkah agar tak jatuh ke lembah..moga Allah redha!!sayang antum kerana Allah..

bicara elya : rindu sahabat2,liLlah..x sabar nak jumpa bile bukak sekolah..22hb pendaftaran form 1..koperator kena bertugas..tahun last ni kena buat yang terbaik..semoga semuanya lancar,insyaAllah..ahlan wasahlan adik2 baru!
=)

0 coretan hati: