Dari hati, sampai ke hati. :)

Photobucket

Malu brtanya sEsAt jalaN.....

Loading...

ukhwahfiLlah..^_^

Thursday, July 15, 2010

liqo' menyimpul mahabbah..


"Ya Allah..ku titiskan air mata kesyukuran..nikmat demi nikmat Engkau kurniakan..apa lagi yang mampu ku dustakan..tiada!!tiada apa yang mampu ku dustakan!!hanya cintaMu yang kuharapkan..namun adakah ku layak memperoleh nikmat terbesar itu?kerana dosa yang menggunung,hati yang tidak terjaga,lisan yang sentiasa tidak berwaspada..Ampunkanlah daku Ya Allah..amin.."

BismiLlah wal hamduliLlah...
hari-hari insan yang dipenuhi dengan perancanganNya..moga semua adalah yang terbaik,insyaAllah..minggu ni ada 2 liqo' yang ana andaikan menyimpulkan ukhwah juga menautkan hati2 yang penuh kerinduan pada Ilahi..

*bersama-sama kak sakinah dan kak asmaq yang disayangi liLlah..

diizinkan Allah untuk bertemu dengan 2 akhowat ex-shams yang sudi hadir menghidupkan hati-hati mpp dan mt shams muslimat.kak sakinah halmi batch spm 04, dan kak asmaq 06..banyak perkongsian bermanfaat..antara ayat-ayat yang masih lagi di minda :

-jangan jadi terlalu jumud tapi jangan terlalu longgar dalam mengamalkan prinsip-prinsip islam..
-dakwah fardiyyah tu penting..dan yang paling berkesan tunjukkan qudwah hasanah sebagai dakwah bil hal..jika diimbau,oleh kerana akhlak Rasulullah lah yang menjadi faktor utama mengapa musyrikin Mekah tertarik pada Islam..(my lover..=))
-carilah mutiara tarbiyyah sementara masa masih ada kesempatan..
-jangan pernah tinggal doa rabitah untuk memantapkan ukhwah.
-jangan setakat dengar dan sampaikan,yang penting praktikkan ilmu yang kita dapat..

banyak lagi bait-bait indah yang kak sakinah dan kak asmaq kongsikan..kak aqma pun walau tak dapat hadir masih sempat mengirimkan risalah pada kak asmaq buat kami insyaAllah ilmu kak2 akan kami semai dalam diri untuk menjadi pimpinan yang solehah..doa2kan kami kak..jutaan terima kasih kami ucapkan kerana sudi turun padang untuk melawat adik-adik yang dahagakan ilmu..pengorbanan kak terlalu besar untuk kami balas..syukran kak..mge bia'h shams kembali tersebar,insyaAllah..uhibbukuma fiLlah ya ukhti!! =)
(kepok lekor yg kak asmaq bg licin kami makan..he3..syiok..mekacih..)

.::titisan ilmu qalbu::.

mutiara kasih : 'Andai kamu meminta-minta amanah dan Allah kurniakan,maka nantikanlah binasa dari Allah..andai kamu tidak meminta-minta amanah namun Allah tetap jua mengurniakan padamu,maka Allah akan menolong kamu walau apa cara sekalipun'
-ayat yg mengingatkan daku kisah khalifah Umar Abdul Aziz..terharu...

*timang kasih..~

oti 1 berlalu manandakan penggal persekolahan pertama dah tamat.dan menjadi tradisi shams dan majoriti sekolah untuk mengadakan perjumpaan ibu bapa untuk tandatangan buku peperiksaan..hehe..result??alhamduliLlah..semua datang dari Allah dan akan kembali pada Allah..moga exam akan datang lebih mutaz insyaAllah..

kali ni bunda yang datang..syukran ummi sudi meluangkan masa mai skolah..walaupun ada kelas lepas tu..rindunyaa sekolah rendah...perjumpaan ni menyimpulkan mahabbah antar ummi dan guru kelas tersayang,cg Kauthar..sygg cg! =)
ayat ummi-'dah timang sokmo kan kat umah..'heeee..

~Ya Rabb..jadikan daku anak solehah yang mempu
berbakti kepada orang tuaku..amin..

hurmm..nak timang kasih juga rasanya dengan
Ilahi..pengubat duka lara diri..sahabat2, jom cari kasih dan cinta ALLAH..!!
;))

0 coretan hati: