Dari hati, sampai ke hati. :)

Photobucket

Malu brtanya sEsAt jalaN.....

Loading...

ukhwahfiLlah..^_^

Friday, July 16, 2010

ahlan wasahlan ya syaaban..=)

BismiLlah wal hamduliLlah..
pejam celik,pejam celik masa terus berputar..
baru terasa menyambut Muharam 1431..
kini tiba syaaban memanggil-manggil..
membuka pintu-pintu rahmat,insyaAllah..


sekadar renungan....

Di bawah arasy , Allah SWT telah mencipta sebuah laut yang amat luas - sejauh mata memandang. Di permukaan laut tersebut Allah telah mencipta satu Malaikat yang amat besar. Sayapnya di sebelah kanan sejauh mata memandang dan di sebelah kiri sejauh mata memandang.

Setiap kali umat islam berselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW pada bulan Syaaban maka malaikat tadi akan turun ke dalam laut tersebut dan akan naik semula sambil mengibas-ngibas sayap-sayap dan bulu-bulu di badannya. Maka akan berguguranlah berjuta juta titik air dari tubuh malaikat tersebut.

Sekiranya seratus kali umat islam berselawat maka seratus kalilah malaikat tadi akan turun dan naik kembali sambil mengibaskan sayap dan bulu pada tubuhnya.

Dari setiap titik air dari tubuh malaikat tadi akan tercipta satu mailaikat lain yang mana setiap satu malaikat yang tercipta akan memohon dari Allah SWT akan keampunan dosa orang yang berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW pada bulan Syaaban sampai hari Qiamat.

Sekiranya sejuta titik air yang gugur dari tubuh malaikat tadi maka terciptalah sejuta malaikat yang memohon keampunan orang yang berselawat.

Oleh itu rajin rajinlah berselawat pada bulan Syaaban yang mulia ini kerana bulan Syaaban ini adalah bulan junjungan besar kita Nabi Muhammad
SAW. Semoga kita akan tergolong bersama orang yang mendapat keampunan dan rahmat Allah SWT.


~Ya Allah..betapa hati ku tidak bersabar menunggu bulan yang mulia lagi penuh barokah ini..Ramadan al-Mubarak..rindunya sujud tatkala menyembahMu dalam sayup-sayup terawih.. :))

2 coretan hati:

Super SAYYA!! said...

cepat betul masa berlalu kan..

penGemiS rEDHA Ilahi....~ said...

salam sayya..
sohih ya ukhti..
~waktu itu ibarat pedang..jika kita tdk memotongnya,maka ia akan memotong kita..

barakaLlahufiik..=))