Dari hati, sampai ke hati. :)

Photobucket

Malu brtanya sEsAt jalaN.....

Loading...

ukhwahfiLlah..^_^

Thursday, March 22, 2012

result oh result!

Assalamualaikum wa salam mahabbah..lama rasanya tinta ini tidak menari..maaf atas kekosongan teratak elya..sungguh,tiada daya dan upaya melainkan AllahuAkbar..

alhamduliLlah..spm dah keluar..ada suka dan ada duka..yang pasti,itu adalah ketentuanNya..syukur dan redha..jadikan keputsan yang kita dapat tu sebagai tanda sayang dan cintanya arRahim..keep moving forward and never loose hope..

bagi yang cemerlang

-dear sahabatfiLlah,segalanya datang dari Dia dan akan kembali pada Dia..bersyukurlah akan nikmatNya yang tidak henti-henti diberi kepada kita..alhamduliLlah,the most perfect word to say day and night..dah sujud syukur? :)

ingat ye,mungkin dengan result kita yang mumtaz tu nanti kita akan apply mana2 biasiswa..dan dengan duit tu lah kita akan meneruskan perjuangan kita menuntut ilmu..

ketahuilah bahawa duit tu satu amanah buat kita..duit rakyat yang mengharapkan kepulangan kita sebagai anak watan yang berjaya,akademik mahupun sahsiah diri..amanah,work hard to fulfill our promises k!insyaAllah..

sebagai muhasabah juga,
tak semua yang straight a's akan secemerlang itu juga di alam universiti nanti..istiqamahlah..niatkan musafir ilmu kita tu,liLlahita'ala..insyaAllah,kalau kita tolong agama Allah,Dia akan tolong kita kembali..sama2 tajdidkan niat,insyaAllah..


again,say alhamduliLlah. :)

“Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu; dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih.” (Surah Ibrahim:7)

bagi yang kurang berjaya

-sahabat2 yang disayangi kerana Allah..yakinlah yang Dia itu Maha Adil..takkan pernah menduga apa yang tak tertanggung ke atas diri kita..

husnuzhonlah dengan Yang Maha Mencipta..letakkan sepenuh keyakinan bahawa Dia lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita..la tahzan ya ikhwan wa akhowat..innaLlahama'ana.. :)

boleh jadi sahaja result yang kurang memberangsangkan menjadi penyelamat kita dari penyakit2 riya',takabbur,sombong dan 'ujub..again,all praises to Him..after all,He is The Best Planner right?pasti tersembunyi hikmah di sebalik sesuatu perkara..

jangan!jangan pernah mengeluh mahupun berputus asa..itu bukan sifat orang beriman..langkah kita sudah indah diatur..kehidupan kita sudah dicorak dengan penuh warna warni..tinggal kita untuk melihat semua itu dengan mata hati..subhanaLlah!


syukur dan redha

-kunci dia,SYUKUR dan REDHA..insyaAllah,ketenangan itu bakal diraih..excellent atau tak,dua2 merupakan trbiyyah secara langsung dari Dia..melihat bagaimana insan yang mengaku sebagai hamba Allah menghadapi hari-hari..

masih panjng perjuangan yang perlu diharungi..jagalah iman dalam hati..tujuan kita hanya satu,mengharap redha Ilahi..

'tatkala kita tidak beroleh sesuatu yang terbaik seperti kita impikan,bersyukurlah kerana kita tidak mendapat yang terburuk..'..AllahuRabbi.. :)

ada SPM yang lagi penting menunggu kita,Sijil Padang Mahsyar :



moga2 Allah sentiasa merahmati kita dalam sgala kerja buat kita..salam mujahadah semua!

bicara elya : kita boleh terbang lagi tinggi,tapi jangan lupa asal kita adalah tanah.. :)

0 coretan hati: