Dari hati, sampai ke hati. :)

Photobucket

Malu brtanya sEsAt jalaN.....

Loading...

ukhwahfiLlah..^_^

Thursday, January 21, 2010

Hari-hari ku...

Assalamualaikum wa salam mahabbah.. AlhamduliLlahiRabbilAlamin..BismiLlahirrahmanirrahim...Selawat dan salam ke atas junjungan kia,Nabi Muhammad S.A.W..smg kta sentiasa terpelihara dari bisikan syaitan dan godaan nafsu..Amin..

AlhamduliLlah..akhirnya ada jgak masa utk berkongsi coret2 hidup sepanjang 3 minggu persekolahan yang mengukir memori indah..namun kenangan 3A1 2009 tetap fii qalbi..=))

banyak sangat pengalaman utk diceritakan..kalau dihuraikan satu2 mungkin berbelas-belas post utk diupdatekan he3...

jd scr ringkasnya ana cerita sket2..yang mane boleh mambwa kebaikan utk semua...

  • minggu orientasi..byk sgt manfaat.. syukran jazilan buat kaunselor2 trutama Cg. Abdul Rahman n cg. Nor Diana..banyak perkara yang didedahkan buat persiapan rohani n fizikal bagi menghadapi sekolah menengah atas..slot jejak gemilang dan kenal diri betul2 membangkitkan semangat untuk terus mencipta kegemilangan..dah buat keputusan utk ambil aliran sains tulen..moga dipermudahkan..amin..konklusi ringkas yang dapat pd minggu ni-9A PMR bukan tiket untuk berhoneymoon year dan bukan satu jaminan SPM turut cemerlang..jd jgn leka n lalai..yang pasti>usaha+tawakkal=insyaAllah mumtaz jiddan...


  • tengok gerhana matahari dekat UDM..subhanaLlah...melihat gerhana yang live depan mata memang betul2 mmbuat insan ini kagum dengan penciptaan Yang Maha Besar..terasa sgt kerdil di hadapanNya..pengalamn solat gerhana di UDM tak dapat dilupakan..banyak maklumat yang disampaikan dari pelbagai pihak..syukran UDM sudi jemput smka sheik abdul malek pi tengok sama-sama gerhana..yang paling berharga pengalaman melihat gerhana matahari melalui teleskop n filem gambar..kadang2 matahari tersebut dilindungi awan yang turut berarak sama memuji ciptaan Allah..subhanaLlah 3x..utk pengetahuan ringkas,,gerhana matahari nie terjadi apabila bulan berada di antara matahari dan bumi..maka ia melitupi cahaya matahari..tapi hari jumaat hari tu hanyalah gerhana separa..insyaAllah bakal terjadi lagi pada 2016..tapi yakinkah bhwasanya kita mampu lagi meghirup udara pada waktu itu..AlhamduliLlah Ya Allah..Engkau beri kesempatan padaku untuk melihat kebesaran dan keagungan cintaMu yang abadi...=)





  • anak2 Sir Hanafi ikut same..comeyynyerrr....=)

    telur blh berdiri tegak mase gerhana..Allahuakbar..

    masjid UDM





    .::SubhanaLlah::.


renungkan..27-11-2009 Jumaat Hari Raya AidilAdha, 18-12-2009 Jumaat Tahun Baru Hijrah, 25-12-2009 Jumaat Sambutan Krismas, 01-01-2010 Jumaat Tahun Baru Masihi, 26-02-2010 Jumaat Sambutan Maulud NABI SAW, 02-04-2010 Jumaat Matinya Yesus Kristus, 28-06-2010 Jumaat Hari Wesak, 05-11-2010 Jumaat Sambutan Depavali, 10-09-2010 Jumaat Hari Raya AidilFitri, 01-01-2010 Jumaat Gerhana Bulan, 15-01-2010 Jumaat Gerhana Matahari; Kepada semua kenalanku..sepertimana yang kita tahu melalui sabda Nabi MUHAMMAD SAW bahawa hari khiamat juga akan berlaku pada hari JUMAAT...sama2lah kita berdoa,beristigfar memohon keampunan dan keredhoan daripada ALLAH SWT.. renungan bersama...

  • orientasi koop..ukhwah yang dibina bakal tertaut abadan abada..!!insyaAllah..walaupun satu hari jer orientasi nie dibuat,tp kami tetap gembira dgn kehadiran2 koperator2 baru..apatah lagi first time mengendali acara kem nih..moga ada peningkatan pada masa akan datang..mabruk alaikum pada semua koperator2 baru..moga amanah yang telah ditaklifkan mampu kita pikul dgn penuh tanggungjawab dan keikhlasan..insyaAllah..sejuta kalungan syukran dirakam untuk ustazah ku yang tersayang-ustzh Rokiah Hassan yg bertungkus lumus menjayakan kem nie..ceramah2 pun sedap khususnya dari ustz Rusdi(pasal kepimpinan) dan En. Akram dari SKM(pasal koperasi)..best2..moga2 ilmu yang telah disampaikan mampu dimanfaatkan dengan sepenuhnya....


  • jamuan awal tahun 3A1 2009...memoir malam jamuan di paradise deluxe bakal terpahat di qalbu...............asdiqo' fiLlah...!walaupun ada yang terpisah tapi ukhwah yang dinyatakan atas namaNya bakal tetap bersama kerana perjuangan kita same,menuju marDatiLlah..beshhh nyerr majlis tu..mknn pun laziz jiddan..he3,,syukran untuk semua yang terlibat..banyak kenangan yang kita semai bersama-sama..gelak,tawa,suka,duka,lara always dikongsi bersama..smg kita tergolong antara 7 golongan yang mndapat lindungan Allah di padang mahsyar yakni golongan yang saling mengasihi kerana Allah dan berpisah jua kerana Allah..sayanggggg kamuuu liLlah...!!=)


  • merentas desa..baru jerr selesai..AlhamduliLlah..berjalan dengan lancar..walau x menang,namun pengalaman dan semangat tu berharga..apatah lagi rase macam excited jer td..maklumlah,boleh merentas desa setahun sekali..he3..tapi baik utk kseihatan yg cergas juga minda yang cerdas..al-aklussalim fil jismi salim,,akal yang sihat terletak pada tubuh badan yg sihat..masa merentas desa td terbayangkan anak2 palestina yang sedang berjihad..kami baru jer lari beberapa kilometer dah lelah2..tapi perjuangan mereka di sana tak pernah putus2..masyaAllah..lemahnya hamba ini..mcm satu analogi perjuangan di mana seorang pahlawan sedang berjihad dengan segala kekuatan yang berpadu untuk menuju matlamatnya..walaupun terhalang dengan batu-batu,lopak2 air,kereta2 yg sentiasa lalu-lalang,dan kaki yg hampir terjatuh keletihan,itulah diari seorang pejuang yang sentiasa diisi dengan penuh ranjau duri sebagai mahar syurga yang manis...

cukuplah sekadar ni shj hari2ku untuk dikongsi bersama..moga sikit2 mampu memberi faedah buat semua...ermm..x letak banyak gambar kecuali utk gerhana..asif x leh nk kongsi same2..sbb x tangkap banyak n dh tergam kat papan tanda hati..x leh nk tarik balik utk tatapan semua,,kuat sgt gamnyer..huhu..biarlah catatan mahabbah mengihiasi diri..salah dan silap harap dimaafkan..waLlhualam...wassalam..=)

~amal,hidup dan matiku hanyalah utk Allah..~

0 coretan hati: