Dari hati, sampai ke hati. :)

Photobucket

Malu brtanya sEsAt jalaN.....

ukhwahfiLlah..^_^

Saturday, December 5, 2009

satu c!terr..~

Seorg guru wanita sdg brsmgt mgajarkn sesuatu kpd murid-muridnya..Ia duduk mghadap murd2nya..Di tgn kirinya ada kapur,di tgn kanan ada pmadam..

Guru itu berkata:Saya ada 1 permainan..Caranya begini..di tangan kiri sy ada kapur,di tgn kanan sy ada pemadam..Jka sy agkat kapur,mka laungkanlah ‘kapur!’,jka sy agkt pemadam ini,mka ktaknlah ‘pemadam!’

Muridnya pun mgerti dan mengikuti..Guru bgnti-gntian mgangkat tgnnya..smkn lama smkn laju..bbrp saat kemudian guru kmbali brkata:”Baik, sekarang perhatikan.Jka sy agkat kapur sebutlah ‘pemadam!’,jka sy angkat pemadam, kataknlh ‘kapur!’..

Dan diulgkan spt tdi..tntu sja murid2 td keliru dan kekok dan sgt skr utk mgubahnya..Namun lmbt laun,mrk sdh trbiasa dan x lagi kekok..Selang bbrapa saat,prmainan trsebut brhnti..Sang guru trsenyum kpd murid2nya..



“Murid2..begitulah kita umat Islam.Mulanya yang haq itu haq..dan yang batil itu batil..kita begitu jelas mmbezakannya..Namun kemudian musuh2 kita memaksakn kpada kita dgn plbagai cara,utk mnkrkan sesuatu,dr yg haq mnjadi batil dan sebaliknya..prtama-tama mgkn akn sukar bg kita utk mnerima hal trsebut,tp krn terus disosialiskan dgn cara2 menarikoleh mrk,akhirnya lambat laun kamu akn terbiasa dgn hal itu. Dan anda mula mengikutinya.. Musuh2 kamu x prnh brhnti membaik dan menukar nilai dan etika..

“Keluar brdua-duaan,brkasih-kasihan x lg sesuatu yg pelik..Zina x lg jd prsoalan..pakaian *censored* mnjd hal yg lumrah,tnpa rasa malu..Prhubungan trlarang sblum nikah mnjadi satu kebiasaan dan trend,hiburan yg asyik dan pjg melupakan yg wajib adalah biasa,materialistik kini mnjadi suatu gaya hidup..Semuanya sudah trbalik.Dan tnpa disedari,anda sdikit demi sedikit mnerimanya tnpa rsa ia satu ksalahan dan kemaksiatan..

“Faham??” Tanya guru kpd murid2nya.. “Faham cikgu……..”

~~Dptlah kita smpulkn kat sini kita ni mmg sng utk dipengaruhi klu sntiasa dimomokkan dgn prkara2 yg sbegini..ayt sngnya,,kita sdh di brain wash oleh musuh2 kita sndiri..bygkn,org barat tidak tidur mlm memikirkar cara yg mana lg boleh mghncurkan umat Islam..Tapi umat Islam i2 sndiri x tidur malam melakukan kemaksiatan..Nauzubillah..Jadi,usaha kita skrg nih adalah utk melhahirkn semula bia’ah islamiyyah..Walaupun sukar,nmn kta ttp berusaha demi cnta kpd agamaNYA,rasulNYA dan demi cintaNYA..=))

0 coretan hati: