Dari hati, sampai ke hati. :)

Photobucket

Malu brtanya sEsAt jalaN.....

Loading...

ukhwahfiLlah..^_^

Sunday, November 18, 2012

kisah kita..

Assalamualaikum wa salam mahabbah..
 
erm,pandang kiri..pandang kanan..
kutemui jutaan insan..
yang punya 1001 kisah kehidupan..
 
kadang-kadang,kagum dengan mereka yang hijrahnya menuju Tuhan sangat hebat..masyaAllah,berjaya membuatkan air menitis dari kelopak mata..sungguh,Dialah Yang memegang hati-hati yang sentiasa berbolak balik..
 
tertanya,adakah aku jua termasuk dalam kalangan hambaNya yang dianugerahkan nikmat rasa cinta berTuhan itu?

mereka punya kisah mereka..dan kita punya kisah kita..bagaimana hebat kisah kita di sini,harapnya mampu menjadi mahar untuk memperoleh kisah indah di Syurga sana..in syaa Allah..

namun sesebuah kisah itu harus ada jalan cerita yang mantap supaya mampu memenangi anugerah di sisi Rabb..skripnya harus sentiasa bersulam zikruLlah supaya diangkat kisah itu hingga langit ke tujuh..

kita pula yang memegang watak utama dalam kisah kita,perlu seikhlas mungkin menjayakan watak sebagai 'abid dan KhalifahNya andai ingin diangkat sebagai hamba terbaik..

AllahuAllah..nampak mudah..tapi jika filem di dunia sahaja memerlukan banyak perjuangan dan pengorbanan ahli produksi,apatah lagi untuk menjayakan kisah kita di hadapan DIA..hebat lagi perjuangan yang perlu ditempuh,banyak lagi pengorbanan yang perlu diharung..

yang penting,kita USAHA..moga segala langkah kita berada dalam perhitunganNya..

singkaplah kisah mereka..mereka yang bergelar sahabat kepada RasuluLlah,mereka yang diangkat darjatnya dengan ilmu,mereka yang memikirkan tentang Ummah siang dan malam..
moga2 ada cebisan semangat yang menyerap masuk ke dalam salur darah kita dalam menempuh perjuangan..

juga intailah kisah mereka..mereka yang kerap terjatuh hingga lupa kepada Ilahnya,mereka yang tak sempat mengucapkan kalimah syahadah di hembusan nafas yang terakhir,mereka yang terus-terus lalai dengan segala nikmat dunia yang fana'..

kemudian tafakurlah..kitakah mereka itu?sementara ada ruang nafas untuk bertaubat,kenapa perlu berlengah?sungguh,tiada jaminan esok itu akan menjadi milik kita..


“Dan tidaklah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka, dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang betakwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?” [alAn'am : 32]

maka tidakkah kita memahaminya?

“Dan tiadalah kehidupan dunia ini, melainkan sendau gurau dan main-main. Dan sesungguhnya akhirat itulah yang sebenarnya kehidupan, kalau mereka mengetahui."[al'Ankabuut : 64]

kisah kita di sini,akan menentukan kisah kita di sana..peliharalah kisah kita..kerana akhirat itulah sebenarnya kehidupan,jikalau kita mengetahui.. :)

bicara elya : kisah kita,adakah dalam redha atau murkaNya?muhasabah,insyaAllah.. ;)

1 coretan hati:

Wan Nazira Che Nor said...

kisah kita..Allah.. :'(