Dari hati, sampai ke hati. :)

Photobucket

Malu brtanya sEsAt jalaN.....

Loading...

ukhwahfiLlah..^_^

Saturday, February 25, 2012

putus harapan?

Assalamualaikum wa salam mahabbah..

subhanaLlah,alhamduliLlah,AllahuAkbar..masih bernyawa lagi kita hari ni..dan dengan setiap hembusan nafas yang dikurniakan,sudahkah kita berbakti pada agama?

ya,dalam hidup takkan semuanya terukir indah..ada sahaja yang membuatkan air mata menitis tanpa dipinta..namun itulah warna warni sebuah kehidupan..bukan kehidupan namanya tanpa ujian..

tapi bukan bermaksud Tuhan itu kejam..itulah tandanya Dia sayang..seperti seorang ibu,anaknya melakukan kesalahan pasti akan ditegur,dimarahi..kerana takut andai perkara yang buruk akan berlaku terhadap anaknya jikalau kesalahan itu terus-menerus dilakukan..


begitu juga manusia..bukankah Allah itu alKhaliq,yang mnciptakan kita?sudah tentu kasih sayangNya tidak mampu dihitung..arRahman arRahimnya Dia..

believe in this,every cloud has its silver lining..setiap apa yang berlaku,pasti ada hikmah yang tersembunyi..redhalah akan ketentuan..pengetahuan kita di luar batasan..

ayuh kita sama-sama muhasabah diri..mungkin sahaja musibah itu merupakan jentikan manja dariNya agar kita tidak terus leka dengan nikmat dunia..AllahuRabbi..

putus harapan?janganlah duhai sahabat berputus asa..bukankah ada Allah untuk bergantung harap..gunakan senjata kita,Doa..insyaAllah,akan ditemui ketenangan di sebalik kepayahan..

rahmat Dia terlalu luas..raihlah..bangkitlah!kita umat Islam..umat Islam harus cemerlang,sentiasa!insyaAllah..

“ …dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir” (Yusuf : 12)

kuatkan semangat k sahabat2..remember,HE promises to always be there.. :)

bicara elya : andai Dia inginkan kebaikan terhadap hambaNya,akan ditimpakan kesusahan terlebih dahulu..seperti pedang yang berkilau tatkala dijunjung..bukankah sebelumnya terpaksa ditempa dengan besi dan api yang panas?subhanaLlah,indahnya aturanNya..

0 coretan hati: