Dari hati, sampai ke hati. :)

Photobucket

Malu brtanya sEsAt jalaN.....

ukhwahfiLlah..^_^

Monday, October 3, 2011

HE knows..

He is the All Seeing, the All Hearing. There is nothing on this earth that occurs without His Knowledge. He is aware of any secrets that you may have, even if you try your hardest to hide it from everyone else. He knows the condition of your heart, the sins you have committed and it is all recorded.

“Does he not know that, when the contents of the graves are poured forth, and the secrets of the hearts are made known, on that day (they will find) their Lord is Well-Aware of them.” ~ [Sūrah al-`Ādiyāt: 9-11]

On the Day of Judgement our actions will be revealed for all to know, so turn to Him in repentance and hasten to perform good deeds while you still have time on this earth..

1 coretan hati:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Surah AlAn`aam:59 عِندَهُ ۥ مَفَاتِحُ ٱلۡغَيۡبِ لَا يَعۡلَمُهَآ إِلَّا هُوَ‌ۚ وَيَعۡلَمُ مَا فِى ٱلۡبَرِّ وَٱلۡبَحۡرِ‌ۚ وَمَا تَسۡقُطُ مِن وَرَقَةٍ إِلَّا يَعۡلَمُهَا وَلَا حَبَّةٍ۬ فِى ظُلُمَـٰتِ ٱلۡأَرۡضِ وَلَا رَطۡبٍ۬ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِى كِتَـٰبٍ۬ مُّبِينٍ۬ Dan pada sisi Allah jualah anak kunci perbendaharaan segala yang ghaib, tiada sesiapa yang mengetahuinya melainkan Dialah sahaja dan Dia mengetahui apa yang ada di darat dan di laut dan tidak gugur sehelai daun pun melainkan Dia mengetahuinya, dan tidak gugur sebutir bijipun dalam kegelapan bumi dan tidak gugur yang basah dan yang kering, melainkan (semuanya) ada tertulis di dalam Kitab (Luh Mahfuz) yang terang nyata.
AlQuran banyak menceritakan mengenai penghidupan dan perangai manusia sehingga semua terkandung didalamnya. Surah AlAn`aam:38 مَّا فَرَّطۡنَا فِى ٱلۡكِتَـٰبِ مِن شَىۡءٍ۬‌ۚ Tidak Kami cuaikan sesuatu perkara pun didalam kitab AlQuran itu.
Persoalannya disini, sekiranya kita tidak mentadabbur AlQuran macamanalah hidup kita ini dalam petunjuk Allah SWT dan sememangnya kita memperakui akan mengikutnya sejak dialam ruh. Wallahualam.