Dari hati, sampai ke hati. :)

Photobucket

Malu brtanya sEsAt jalaN.....

ukhwahfiLlah..^_^

Tuesday, August 2, 2011

gen Q.. =)



Assalamualaikum wa salam mahabbah..


insyaAllah hari ni nak promosi bahan ilmiah : majalah gen Q terbitan telaga biru..edisi perdana..entah kenapa dua tiga menjak ni dah jatuh hati pada keluaran telaga biru..komersial nye bagus..apatah lagi untuk bahan bacaan agama..elya sokong!


boleh kata majalah ni macam anak kepada majalah solusi..lebih kepada remaja..input dia ringkas tapi padat..sesuai untuk semua..kalau solusi mungkin ada topik2 yang agak berat untuk dicernakan oleh remaja,tapi gen Q insyaAllah boleh dihadam dengan baik..


selamat membeli dan membaca!tak rugi keluarkan RM7 dari poket untuk memperoleh saham yang berlipat kali ganda,insyaAllah.. :)


bicara elya : moga2 semakin ramai yang menjadi GENerasi alQuran..amin..~

2 coretan hati:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Generasi Q akan tinggal harapan jika masyarakat skrg tidak menitikberatkan kaedah perlaksanaanya. Sebagaimana zaman Rasulullah saw mentadabbur AlQuran dengan fokus terus menerus ayat2 AlQuran sepertimana para sahabat r.anhum tidak melepasi 10 ayat pertama dgn membaca, menghafal, mengetahui asbabun nuzul dan kaitan dengan ayat2 Quran yang lain sehingga kekuatan AlQuran telah menjadi ruh didalamnya! Dan mereka hidup dalam berpetunjuk Allah SWT.
Surah AsSyura:52 وَكَذَٰلِكَ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ رُوحًا مِّنْ أَمْرِنَا ۚ مَا كُنتَ تَدْرِي مَا الْكِتَابُ وَلَا الْإِيمَانُ وَلَـٰكِن جَعَلْنَاهُ نُورًا نَّهْدِي بِهِ مَن نَّشَاءُ مِنْ عِبَادِنَا ۚ وَإِنَّكَ لَتَهْدِي إِلَىٰ صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ Dan demikianlah Kami wahyukan kepadamu (Muhammad) - Al-Quran sebagai roh (yang menghidupkan hati perintah Kami; engkau tidak pernah mengetahui (sebelum diwahyukan kepadamu): apakah Kitab (Al-Quran) itu dan tidak juga mengetahui apakah iman itu; akan tetapi Kami jadikan Al-Quran: cahaya yang menerangi, Kami beri petunjuk dengannya sesiapa yang Kami kehendaki di antara hamba-hamba Kami. Dan sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) adalah memberi petunjuk dengan Al-Quran itu ke jalan yang lurus.
Wallahualam

CintaElya said...

SubhanaLlah ya ukht..sohih jiddan..insyaAllah,moga2 ada yang Akan merintis kpd pengembalian kaedah pelaksanaan yg sbnr-bnrnya..

Masih byk ilmu yg perlu dituntut..moga2 Allah redha akn usaha kita dr yg skcl-kclnya hgga yg trdaya oleh kudrat kita..syukran ala perkongsian.. :)