Dari hati, sampai ke hati. :)

Photobucket

Malu brtanya sEsAt jalaN.....

ukhwahfiLlah..^_^

Saturday, July 9, 2011

.::bicara cinta::.

alhubb fiLlah.. :)





Assalamualaikum wa salam mahabbah..

entah,tiba2 hati ingin berbicara..betapa rapuhnya iman di dada..kadang,merasakan diri ini terlalu hina dihadapanNya..namun masih belum berbuat apa2..AstarfiruLlah..

sungguh mudah rupanya hati ingin terikat dengan dunia..dunia yang hanya sementara..tempat mencari bekalan untuk bekalan di sana..di mana tempat letaknya TAQWA dalam hati kita?AstarfiruLlah..

dan hati terus memuntahkan rasa..rasa yang tak ingin dipendam lama..kerana cinta dunia itu penuh tipu daya..ya!bukan semua cinta dunia itu hina..tapi kita manusia sering lupa..lupa meletakkan cinta di tempat yang sepatutnya..akhirnya,jauh dari cinta yang selayaknya..AstarfiruLlah..

kata hukama,kejar dunia ibarat kamu akan hidup selamanya..kejar akhirat bagai esok merupakan hari kamu mati..namun langkah tak selalunya sempurna..terjatuh dan tersungkur..namun bukankah itu lumrah kehidupan?untuk mengajar erti kebangkitan..

Tuhan,ampunilah hati dan diri yang selalu lupa bersyukur atas nikmatMu..yang selalu lupa mengejar cinta AgungMu..jika hati ini belum cukup mencintaiMu,rahmatilah kami..agar kami akan terus bersujud padaMu oh Ilahi..agar cinta abadi akan datang nanti..cintaMu yang tiada galang ganti..amin..

buatmu pula hati,jagalah kerajaanmu..agar terus terbimbing melakukan sesuatu perkara..menabur mahabbah fiLlah dalam umat manusia..bukankah kamu itu raja buat tubuh badanmu?hurmm,,ceriakan dirimu dengan zikruLlah..barulah pelangi sentiasa mewarnai..

cinta dunia,hanya sekadarnya..pada ibu bapa,guru,sahabat dan selainnya..jangan biarkan bayangan maya menutup mata hati..kerana hati perlu dipenuhkan dengan cinta Yang Esa dan kekasihNya,Rasulullah yang mulia..teruskanlah bermujahadah,mujahadah mencari cinta yang sebenarnya,yang ikhlas datang dari jiwa..insyaAllah..Allahu Rabbi.. :)




bicara elya : hubungan cinta dengan Allah adalah hubungan yang terbaik yang kita boleh miliki..Allah fii qalb daiman wa abada,biizniLlah.. <3

0 coretan hati: